"Room tour"

“Jeg har været i London”

Godaften piger.

Igår aftes kom jeg hjem fra en lille tur i London, torsdag til lørdag sammen med min bedste veninde. Og ja jeg er snart 23 år og har en bedste veninde. For det er hun.. ganske enkelt 😉 Vi har kendt hinanden siden vi i 1998 gik i børnehave sammen. Sener hen startet i skole skole sammen og så bare fulgt hinanden igennem livet.

Hun overnatte hos mig onsdag til torsdag vi sku op kl. 04.00 og afsted lidt i 5 mod lufthavnen vi skulle flyve 7.15 .. flyve turen tog omkring en halvanden time. Vi havde købt nogle billige fly billetter, det betød så at vi landet i Luton AirPort som ligger lidt over en time fra centrum af London. Så vi sku med en bus fra lufthavnen til London. Vi blev sat af 100 meter fra Oxford Street og derfra skulle vi finde vores hotel som lå ca. 250 meter fra Oxford street. Det var så ikke helt så nemt, tror vi rendt rundt i 30-40 min og spurgte folk om vej, det viste sig så også, at det lå godt gemt bag en parkerings kælder agtigt.. ret forvirrende.. men det var heller ikke et rigtig hotel, måske mere et vandrehjem, men det var ganske fint, dem der ejet det var søde og rare og så var vi midt i centrum hvilket for os var vigtigst.

img_0211 img_0214 img_0215 img_0216 img_0174

Første dag gik med at finde “hotellet” få lagt vores ting og så ud og soppe på den flere meter lange gade Oxford street som er ligesom strøget herhjemme bare meget bedre 😍 Jeg fik købt en del den første dag!

Dagen efter ville vi ha været på Madam Tussauds voks museum, men da vi kom frem var der simpelthen så mange mennesker og så lang kø at vi blev enige om det ikke ville blive særlig sjovt at rende rundt derinde med alle de mennesker. Istedet tog vi en taxa hen til sådan et marked hvor vi gik lidt rundt. Og sener shoppet vi self. Lidt mere 😍 Det var min første gang i London og skal helt sikkert dertil igen, jeg ku sagtens se mig selv leve sådan et sted, det minder meget om Danmark og så aligevel ikke. Den eneste ulempe ved London er at der ikke er særlig mange restauranter, det er meget cafeer med sandwich og kaffe.

img_0172 img_0173 img_0178 img_0184 img_0186 img_0187 img_0188 img_0189 img_0190 img_0192 img_0193 img_0200 img_0209 img_0218  img_0234 img_0236 img_0237 img_0238 img_0239

Vi var gået forbi den samme hjemløse mand et par gange, som lå i hans slidte sovepose i et lille hjørne imellem to butikker, så den sidste aften gav vi ham en lille overraskelse. Vi købte to cheeseburger, to dåse colaer, en lille pose Chips, en pakke oreo kiks og 2 chokolader og gik hen og gav ham. Man bliver så glad når man ser hvor lidt der sku til for at gøre han glad, det blev omkring £7 pund som er ca. 60 danske kroner. Hvilket jeg sagens kan undvære til et menneske der intet har. Han gav os hånden og kaldte os engle og var i det hele taget meget glad!

Det var vores tur til London. Det har været en virkelig god tur selvom den var en smule kort. Min bedste veninde fik en søn for 6 måneder siden, så vi har ikke set hinanden på samme måde som vi gjorde engang, så det var rigtig rart at kunne bruge noget “kvalitets tid” sammen ❤️

Tak fordi du læste med.. 💋✈️